朱铁成

教育的目的不仅仅教学生如何去适应社会,更重要的是要改造社会,创造更美好的世界!

Moon River 月亮河——一首美妙的歌曲

Moon River 月亮河——一首美妙的歌曲 - 朱铁成 - 朱铁成的个人主页

Moon River, wider than a mile; 月亮河,一英里还宽,

I'm crossing you in style some day. 总有一天我会把你横渡,潇洒又体面。

Oh, dream maker, you heart breaker, 哦,激起梦想的河,令人心碎的河,
Wherever you're going, 无论你流向何方
I'm going your way. 我将跟你前往。


Two drifters, off to see the world. 两个漂流者,出发去看世界。
There's such a lot of world to see. 有好多事要看。
We're after the same rainbow's end, 我们在河湾处等,
Waiting'round the bend, 追求同样的彩虹,
My Huckleberry friend 我的老朋友——
Moon river and me. 月亮河与我。


We're after the same rainbow's end 我们在河湾处等,
Waiting 'round the bend, 追求同样的彩虹,
My Huckleberry friend 我的老朋友——
Moon River and me. 月亮河与我。

好莱坞电影《蒂凡尼早餐》主题曲 曾获得奥斯卡最佳电影歌曲

影片中为奥黛丽•赫本饰演的女主人公所唱 成为令人难忘经典场景

评论